úterý 14. května 2013

Klouzačka - zadání a plánování

Jak jsem už naznačoval na FB, tak dalším prvkem v zahradě bude klouzačka. Natěšen po letošní první úspěšné realizaci jsem se pustil do plánování, jak na ní. A že to bylo nějakých kotrmelců až přemetů.

Zadání bylo následující

  • využít co nejvíce zbytkového materiálu, nic nekupovat
  • alespoň trochu kreativní konstrukce
  • blízko domu
  • neměla by bránit v pohledu z oken, terasy a na okrasnou zahradu

Jakými fázemi jsem při plánování procházel a proč jsem je vždy zrušil/upravil?

  • Samostatná věž pro klouzačku
Z jedné strany by byla klouzačka, z druhé žebřiny a schody, ze třetí lezecká stěna. Zamítnuto z důvodu přílišné výškové náročnosti (omezení výhledů) a není vůbec kreativní


  • Nadstřešení pískoviště "přistávací plošinou s vrtulníkem"
Tenhle nápad se mi velmi líbil. Na pískoviště by nepršelo a nesvítilo sluníčko. Vrtulník by byl ze dřeva a využít by šel hodně kreativně (skluzavka přímo z něho, naviják s hákem, který by zvedal poklop pískoviště...). Zamítnuto z důvodu přílišné "přebubřelosti" a hlavně zastínění výhledu z domu na okrasnou zahradu.

Takto jsem si představoval vrtulník na nástupní plošince na klouzačce. Tomu já říkám kreativita :)
  • Využití konstrukce na houpačku
Jeden z favoritů. Jednoduše by se zúžil prostor mezi stojkami, přidaly by se schůdky na jedné a skluzavka na druhé straně. Vše by zapadalo do konceptu rozvoje zahrady, bylo by ve stejném stylu. Jen ta kreativita tam není. Nakonec jsme to zamítli protože konstrukci využíváme pro zastínění bazénu, pro houpací síť. A navíc jsme našli kompromisní řešení

  • vagónek se skluzavkou
Když už máme na zahradě mašinku, tak proč k ní nepřipojit vagónek. Klouzačka se dostane do svahu a díky tomu nebude muset být podlaha vyšší než střecha mašinky při zachování slušné skluzu. Bude tam i určitý prvek kreativity - možnost pod skluzavkou prolézat a zároveň sedět na vagónku. A když přijede větší banda dětí, tak se vyžijí všechny!


A jakou samotnou skluzavku zvolit? Po dobré zkušenosti jsem měl objednánu plastovou klouzačku od Junge gym, jen v kratším provedení (2,4m). Nicméně i ta je 

a) moc vysoká - 1,25 m podesta + zábradlíčko by už moc stínilo
b) dost drahá - 2000,- za kus plastu se mi zdá přespříliš

Tak jsem chvíli rozmýšlel, prošel své zásoby materiálu a nakonec našel co jsem potřeboval. Obratem zrušil objednávku a vrhl se výroby. Co jsem v garáži našel? O tom zase příště při výběru materiálu...

1 komentář:

  1. Moc pěkná práce. :-) Manžel přemýšlel nad něčím podobným. Chtěl dětem právě postavit takové menší hřiště na naši zahradu. Nakonec to ale bohužel ztroskotalo na nedostatku materiálu, tak z toho sešlo. Ten plán pořád ale máme. Jen to vypadá tak, že asi koupíme už hotové díly (ty se dají sehnat třeba tady) a jen je poskládáme.

    OdpovědětVymazat