čtvrtek 9. května 2013

Tesařík na dovolené - dětská klouzačka (konstrukce 2)


2. dopoledne - zbytek nástupní plošinky


Ono po technické stránce a na postupu se nic moc nezměnilo. Podle podobného mustru jsme udělali zadní nohy (také dlaby a čepy pomocí frézky, dlátka a pily čepovky). Důležité bylo vymyslet samotnou horní plošinku. Oba trámky jsme zkrátili na 100 cm a zakreslili čepy na obou stranách. 

A tady došlo k jedné z mála chyb v realizaci. Jak jsem psal v předchozím příspěvku - předřezával jsem čepy pomocí okružky s nastaveným potřebným průřezem. Ono to fungovalo parádně do té doby, než jsem přišel na stranu, kde byl čep asymetrický. A bohužel nejdříve prořízl čep s hlubší hloubkou. V návalu euforie z krásného řezu jsem rovnou otočil trámek a znovu řízl. A celý čep bez odmítání odpadl. Chvíli jsem zíral na krásně hladký konec trámku bez čepu, než mi došlo, že jsem ho opět prořízl na hlubší hloubku a tím ho zcela oddělil. No nic, dvakrát jsem měřil, jednou řezal a stejně jsem si to celé zopakoval! Tedy doporučuji nejen dvakrát měřit, ale nezapomenout i kontrolovat nastavení nářadí!

Takže v důsledku máme 97 cm dlouhou nástupní plošinku - no co, stane se. To ovšem nebylo jediné opracování horních trámků. Ještě jsem vyfrézoval 3 cm široký pruh 1 cm hluboký po celé délce trámku. Rozhodl jsem se totiž zapustit desky pro nástup, aby výsledek k něčemu vypadal.

No a nezbývalo než to celé dát dohromady. Tady je pár obrázků výsledné klouzačky s nástupní plošinkou a 3 metry dlouhou skluzavkou.

Zadní nohy klouzačky jsou jen volně položené v kamíncích.
Detail nástupní plošiny se zafrézovanými prkénky.
Detail připojení skluzavky k plošině
A celý výtvor ve své nahé (nenatřené) kráse
Ano, klouzačka byla testována na dětech. Prošla úspěšně.

A teď test pro bystré. Co nám tu chybí? Chlapi nejspíše budou spokojeni, ale mamky se okamžitě zarazí - ano chybí schůdky a zábradlíčko.

Nebojte se, nechybí. Samozřejmě nenechám ogary vycházet na klouzačku přes volně položenou kulatinu. Oboje je hotové, nicméně bylo to doděláváno za hustého deště a neměl jsem minimální chuť na fotodokumentaci. Jakmile se mi podaří získat aktuální fotografie zcela hotového díla, tak je dodám a vystavím.

Prozatím se musíte spokojit s výrobním postupem ke schůdkům s jednou fotografií.

1. vyměřil jsem si potřebné úhly pro vhodný sklon schůdků a přenesl je na trámek.
2. uřízl jsem trámky bočnic na potřebnou délku.
3. zafrézoval jsem do bočnic otvory pro vložení stupňů.

Takto vypadaly bočnice schodů před finálním opracováním
4. uřízl jsem dva stupně
5. stupně i bočnice jsem standardně opracoval (frézou srazit hrany, bruskou začistit)
6. smontoval (zapustil stupně do bočnic a pojistil vrutem zvenčí)
7. přivrutoval k nástupní plošině.

Hotovo. Ještě doplním slíbené fotky a hurá na další projekt (tentokrát vlastní klouzačku, kde vypustím nákup  té plastové části).

Žádné komentáře:

Okomentovat