středa 30. dubna 2014

Dětský domeček - vyrovnání podlahy

Už jsem několikrát zmínil, že místo na domeček bylo pěkně vybrané. I o množství práce, která mě čekala při rovnání podlahy do roviny. Podlahu jsem měl hotovou, tak jsem ji nejdříve položil na plánované místo a hned jsem dostal nápad, jak ji relativně jednoduše vyrovnám.

vyrovnání podlahy domečku
Nástřel řešení vyrovnání podlahy dětského domečku


Využil jsem toho, že místo přiléhá k plotu a jeho sloupky jsou napevno zabetonované. Tak není nic jednoduššího, než využít sloupky jako stabilní oporu a při vyrovnávání vycházet ze zadní části podlahy. Položil jsem si hlavní trám co nejníže to šlo, vyrovnal ho do vodováhy a připevnil svěrkami. 

hlavní trám podlahy ve vodováze
Hlavní trám připevněný ve vodorovné poloze

Od tohoto trámu jsem postupně pokládal kolmý trám pro podepření podlahy potřené délky a zjišťoval, kde bude potřeba zakopat a kde naopak trochu zvednout. Na pravé straně vyšlo asi 15 cm zakopání, což jsem rychle udělal. Odstraněnou hlínu jsem tentokrát nemusel nikam vozit a házel jsem ji pod budoucí podlahu. Důležité bylo kontrolovat kolmost trámku k hlavnímu trámu, abych se nedivil po položení podlahy. Místo, kde bude ležet trámek jsem podložil betonovým obrubníkem, který zbyl ještě ze stavby a měl jsem úkol se ho někde zbavit.

trám pod podlahu v požadované poloze
Krajní trámek připravený v požadované poloze

Když bylo nachystané místo pro všechny trámky, položil jsem si podlahu na trám, vyrovnal a zaznačil jsem si místa, kde bude potřeba zadlabat trámky i hranoly podlahy. Spojení hlavního trámu s podpůrnými trámky jsem zvolil úplné přeplátování, které bude dostatečně pevné.

A jak nejrychleji takové přeplátování udělat? Osobně se mi osvědčila okružní pila. Dá se na ní nastavit hloubka řezu a je velmi rychlá. Nejdříve si říznu přesně oba okraje a potom mezi nimi postupně řežu jeden zářez za druhým. Potom je jednoduše vylámu a zbytek začistím (ideální dlátkem, ale to i ostrou sekerkou).

přeplátování kotoučovou pilou
Zářezy do hlavního trámu v místě přeplátování
přeplátování kotoučovou pilou
Vylámání jednotlivých zbytků je velmi rychlé
přeplátování kotoučovou pilou
Začištění jde i sekerou, dlátko je ale vhodnější

To samé jsem udělal u trámků, jen jsem si ještě víc zjednodušil práci a udělal všechny tři naráz. Důležité je si je všechny pěkně stáhnout svěrkou.

přeplátování tří trámků
Přeplátování tří trámku najednou

A výsledek se brzy dostavil. Pro představu, ještě jedna fotka hlavního trámu se všemi zářezy.


přeplátování trámů
Hlavní trám se zářezy pro přeplátování

Test přeplátování. Vše sedí jak má!

Teď už stačilo přišroubovat hlavní trám na sloupky. Dostatečně dlouhý vrták jsem naštěstí měl, ale 210 mm šrouby jsem chvíli sháněl. 

Provrtání a připevnění trámu ke sloupku plotu

A zlatým hřebem bylo samotné osazení. Co vám budu povídat. Ten pocit, když si všechno sedne tam kam má, všechno drží tak jak má a ještě je to všechno rovné tak jak má... ten je prostě nepřenositelný. Tak a teď nezbývá, než se těšit na stavbu samotného domečku!

vyrovnaná podlaha dětského domečku
Podlaha před záklopem
podlaha dětského domečku
A po záklopu. S jednou testovací stěnou. Vodorovnou! 

1 komentář: