středa 25. června 2014

Dětský domeček - střecha z palubek

Stavba domečku zatím probíhala podle plánu, protože jsem byl na "svém hřišti". Nicméně mě čekalo trochu vzrušení u něčeho, co jsem ještě zatím nedělal - střecha. Ne, že by přitlučení několika palubek byl problém, spíše se jedná o samotné pokrývání, které bylo mojí velkou premiérou. Ale postupně...

pokrývání střešní krytinou
Práce se chýlily ke konci. Ale postupně...


Abych neměl ani ten první krok (přitlučení palubek) tak jednoduchý, dohodli jsme se na jedné úpravě stavebnice. Standardní dodaný domeček je dost asymetrický, což byla jediná věc, která se mi moc na něm opticky nelíbila. Tak co kdybychom mu protáhli jednu stranu střechy a udělali posezení pod přesahem? To znělo jako dobrý plán a ne nijak složitý. Nakoupil jsem dostatek palubek, které jsem rozpůlil na 2 metrové. To je stejná délka jako na delší straně.


Položení střešních palubek

Prvním krokem bylo nachystat všechny podpůrné trámky, na které se střecha připevňuje. Standardně je to hřebenový trám a výztuha na delší straně, které jsou přidělané již z předchozí montáže. Dál bylo potřeba na bok domečku přivrutovat dvě latě se zkosenými hranami. Překvapilo mne, že sice byly latě i hřebenáč zkosené pro snazší přitloukání palubek, nicméně ani jedna v optimálním úhlu, aby šly hřebíky kolmo a palubky dosedly celou plochou. Latě na boku domku jsou vidět na další fotce.

materiál na pokrývání střechy
Ogar chce domeček, tak žádné okounění.

Navíc jsem přichystal podpůrný trámek na stranu domečku s prodlouženou střechou. Pro jistotu jsem tam dal trámek 5x5 cm ze zkosenou hranou (upraveno hoblíkem). To by mělo pomoci unést přesah střechy. A potom už jen přitloukat,

pokládání střechy domečku
přitloukáme v zimě
přitloukat,

pokládání střechy
přitloukáme v horku
a kontrolovat

pokládání střechy
Inspektor leze kontrolovat kvalitu přitlučení střechy

Poslední pár palubek bylo potřeba zaříznout tak, aby pěkně lícoval. U prodlouženého dílu jsem první dvě a poslední dvě použil palubky standardní délky, aby zbytečně nebyla konstrukce visící ve vzduchu přetěžována. Nakonec jsem ještě zařízl konce prodlouženého dílu o cca 10cm, aby pod nimi bylo možné bezpečně procházet a nehrozily úrazy hlavy.

Zarovnání konce střechy
Linka pro seříznutí konce střechy

No a příště už určitě půjde do tuhého - bude se pokládat krytina!


3 komentáře:

  1. Moc pěkná práce. Nějaký podobný domeček bych rád příští rok dětem na zahradě taky postavil. Už mě k tomu uhání dost dlouho, tak jim to konečně splním. Přemýšlel jsem právě jak to vyřešit se střechou. Ještě od rekonstrukce nám tu zbyla nějaká plechová střešní krytina která už se asi nevyužije, tak jsem si říkal, že by se možná dala využít právě na tento projekt. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky, jak spolu pracujete na dětském domečku. S manželem jsme stavěli loni podobný domeček, pro naše dvě děti. Na práci jsem nám koupila nové ochranné rukavice, abychom si neporanili ruce o dřevo. Jejich pevný materiál a přesné provedení nám dodávali jistotu, že naše ruce jsou v bezpečí před možnými zraněními. Stavba nám šla pěkně od ruky a děti byly nadšené, když byl domeček dostavěný.

    OdpovědětVymazat
  3. Plechová fasáda dodá domu nejen ochranu, ale i šmrnc. Moderní design spojený s odolností. Výborná volba pro dlouhodobou kvalitu a krásu.

    OdpovědětVymazat