pátek 20. dubna 2012

Natírání a umístění pískoviště

Natírání

Pískoviště bylo smontováno a nadešel trochu logistický problém. Potřeboval jsem ho přemístit na finální místo. Sám jsem ho sotva zvedl na jedné straně a tak přenos cca 100m do kopce byl z říše pohádek. Nezbylo než počkat, jak je dobrým zvykem, na nějakou ochotnou návštěvu. Čekání jsem ale využil celkem užitečně - natíráním.

Desky byly již při přípravě plotu natřené jednou vrstvou, ale to už je pořádně dlouho. Navíc přibyly nějaké nechráněné řezné rány a tak bylo potřeba nátěry obnovit. Na bočnice jsem použil, stejně jako všude na domečku, tenkovrstvý Xyladecor classic, který ještě zbyl v množství větším než malém. Konkrétně jedna vrstva pinie a dvě vrstvy borovice. Stejně jsem natřel i sedáky, ale ty ještě čekalo několik finálních vrstev silnovrstvé lazury.


Usazení

Když konečně očekávaná silná návštěva přijela, přenesli jsme kostru pískoviště a usadili doprostřed zahloubené díry. Vyšlo to akorát tak, že vyčnívala pouze horní deska. Ideální! Důležitá byla volba okraje kolem pískoviště. Nejjednodušší by bylo díru zase přisypat hlínou. Ale to by nebylo zrovna prospěšné pro dřevo, které by rychle hnilo. Nakonec to vyhrál pás 10cm oblázků, které zbyly ze stavby. 
Kolem usazeného pískoviště je pás cca 10cm z oblázků.
A to ze tří hlavních důvodů:
  • kamínky fungují jako dobrá drenáž a odvádí okamžitě vodu od dřeva
  • kolem pískoviště se bude dobře sekat, nemusím osekávat nůžkami
  • přepadávající písek nepadá do trávy, ale kamínků, které se dají časem prosít

Dno

Zbýval už jen poslední krok před přiděláním sedaček. A to dno. Někteří nechávají na dně prostě hlínu. Ale to není to, co bych na vlastním pískovišti chtěl mít. Mám rád, když se člověk lopatičkou narazí na pevný podklad a nemíchá se mu do čistého písku bahno.

Co ale vybrat jako podklad? Přesně včas přišla nabídka zdarma na voděodolnou překližku, která se využívá na dno náklaďáků. Ta vydrží i na dně pískoviště roky. Vyřezal jsem jí přesně podle rozměrů pískoviště a usadil. Sedla parádně. Abych z pískoviště neudělal bazének, tak jsem ji pro jistotu ještě na několika místech provrtal a nechal tak vodu volně odtékat.
Řezání dna do již osazeného pískoviště. Kmitalka si pěkně zařezala.

Žádné komentáře:

Okomentovat