pondělí 25. června 2012

Nátěr mašinky

Dopoledne jsem nachystal všechny klíčové díly na výrobu mašinky do stavu před natíráním a vyvstala otázka co s tím dál. Prozatím jsem vše natíral lazurami tak, aby to sedělo k našemu baráčku. Ale jak nám ogar roste, tak již začíná rozeznávat barvy a bylo by škoda toho nevyužít. Natřeme tedy vláček zářivými barvami, ať má větší radost!

Jenže kde sehnat zářivé barvy na dřevo? Vždy totiž požaduji, aby byla zachována struktura a kresba dřeva. Nechci mít na zahradě nic, co bude na vypadat jak plast a i tak cítit na dotek. A zkuste se po obchodě podívat po červené, modré, žluté a zelené lazurovací barvě na dřevo! Neuspějete, vždy to budou nějaké "skoro zelené" nebo "téměř červené" odstíny. Pokud budete chtít pěknou čistou červenou, tak je to marný boj.

No to by ale bylo divné, kdyby neexistovalo řešení. Tím je kombinace bezbarvé lazurovací barvy a tónovacích barev. Lazurovací barva může být jakákoliv vodou ředitelná. Slouží jako nosič pigmentů a hlavně pro ochranu samotného dřeva. Pigmenty jsem vybral tyto: KittFort Color Line, které seženete v každých barvách lacích, ba i drogériích. 
Míchání modrého pigmentu do bezbarvé lazury.
Přenesl jsem si všechny díly na vhodné místo před garáží a ještě před setměním jsem stihl dát první vrstvu na většinu ploch. Začal jsem se těšit na ráno, jaký bude výsledek. A byl jsem téměř dokonale spokojen.
Ranní kontrola nátěru většiny dílů. Spokojenost, až na tu růžovou.
Spokojenost kazila pouze červená, která byla spíše růžová. Tak jsem ji druhý den na základě rady mé ženy vylepšil kapkou žluté.
Vylepšená receptura červené barvy.
A tip se opravdu vyplatil, protože druhý nátěr červenou byl již přesně takový, jaký jsem vyžadoval a očekával.
Natírání vylepšenou červenou recepturou. Auditor to schvaluje podpisem.
Vše dostalo dva nátěry pro lepší sytost barev. Trochu jsem si vyhrál s koly, kde jsem využil přirozené barevnosti kmenu trnky. Ve výsledku mají červený střed a olemovány jsou žlutou barvou.
Kola mají červený střed a žluté lemování.
Na závěr jsem využil zbytků červené a modré barvy a přimaloval jsem mašince úsměv. Hodně dlouho trvalo, než jsem ho trošku vyladil - pořád to vypadalo spíš jako Joker z Batmana než veselý obličejíček.
Finálně modrá mašina s úsměvem jak od Jokera.
A nezbývá než to nějak zkompletovat. Jak, to ještě moc netuším - ale na něco jistě přijdu.

Žádné komentáře:

Okomentovat