čtvrtek 28. června 2012

Skládání mašinky

Na schnutí barev bylo ideální počasí (teplo a větrno), takže už odpoledne jsem mohl převést jednotlivé díly na místo. U toho mi samozřejmě asistoval Junior jako závozník, který se rád vozí po zahradě.
Junior ukazuje kam ten podvozek mám dovézt.
A kde ho mám složit.
Průběžně jsem skládal mašinku dohromady podle původních plánů a tak trochu jsem je měnil za pochodu. Přední náprava šla například nakonec dozadu.
Původně měla být pevná náprava vpředu, ale lépe vypadala vzadu.
Finální cvičné večerní sestavení (nightly build:o)
Sestavení se nakonec povedlo a ogar spokojeně po mašince poskakoval a průběžně shazoval komínek, kolečka a vše ostatní. Takže pevné přidělání bude nutné.

Jako první na řadu přišla kolečka. Aby na mašince bylo něco pohyblivé, tak jsem už na začátku rozhodl, že se budou točit. Vyvrtal jsem přibližně uprostřed díru, provlékl tesařský vrut s podložkou a přidělal do trámu. Důležité bylo nedotáhnout ho úplně, ale nechat mu volnost pro otáčení kolečka. Druhá důležitá podmínka je ho přidělat kolmo ve všech směrech, což se mi u druhého nepovedlo. A tak bylo kolečko buď moc volné, nebo se často zasekávalo. Ale trám má tu výhodu, že je na něm spousta místa pro opakování pokusu :)
Ogárek dotahuje přední kolečko. U Ferrari pukají mechanici závistí.
Zbývalo přidělat dvě nadstavby - komínek a kabinu. Jak to ale udělat, když na vrut je to moc dlouhé. Nakonec jsem našel dva různé způsoby. 
  • Komínek jsem přidělal přímo na trup pomocí kolíků a lepidla. Standardní kolíky jsou moc krátké, tak jsem si nařezal vlastní cca 10cm dlouhé. Vyvrtal díry do komína, nasadil kolíkovače a obtiskl na trup. Vyvrtal díry do trupu v místě obtisku. Napatlal jsem díry i trup lepidlem, zapíchal kolíky a nasadil komínek. Zatížil kamenem.
Do vyvrtaných dírek patří vlastní kolíčky.
Přilepený komínek zatížený kamínkem. A pracovní nástroje!
  • Kabina byla jednodušší. Bude jí totiž držet konstrukce střechy. Dobře patrné je to na fotkách. Zahloubil jsem do plotovek 5 otvorů a pomocí vrutů ji přidělal jednak k trupu, tak i ke kabince. Díky oboustrannému přichycení drží kabinka tak jak má.
Záhlubník na aku vrtačce a připravené otvory.
Zadní konstrukce střechy drží zároveň kabinku.
Pro tuto chvíli je namontováno vše co je připraveno. Zbývá nachystat střechu a volant. Snad během dalšího víkendu se k tomu dostanu. Zároveň jsme změnily názor a vláček nebude stát tak jak stojí na trávě, ale přichystáme mu kamínkové "lůžko" z důvodu lepšího sekání trávy a delší trvanlivosti podvozku.

Žádné komentáře:

Okomentovat