pondělí 6. května 2013

Tesařík na dovolené - dětská klouzačka (plánek a materiál)

Jak jste si všimli v předchozím příspěvku, tak mé plány na konstrukci ke klouzačce byly opravdu velkolepé a musely být trochu zkroceny. Nicméně materiál na stavbu měl být připraven. No a opravdu byl - když jsme po několikahodinové cestě dorazili do cíle, čekaly tam na mne 4 trámky dlouhé 2m a dvě prkýnka 10cm široké a 2m dlouhé. 

Nebudu zakrývat, že jsem byl krapet překvapen - jsem zvyklý na své projekty mít neomezenou zásobu zbytků dřeva ze stavby domu a dřevěnice. Ale to by jeden nebyl kutil, aby i s omezenými zdroji nezahrál pěkné divadélko. Chvíli jsem majitelku zahrady škádlil, že budeme potřebovat víc chlapů, aby nám všechno to dřevo pomohli přenosit na místo zpracování, ale nakonec jsem něco vymyslel.

Výhodou bylo umístění klouzačky ve svahu, tudíž základní konstrukce nemusela být 1,5 m vysoká - což požaduje pořízená skluzavka. Přední nohy stačily 85cm a zadní dokonce jen 45 cm vysoké při metrové délce nástupní plošinky (viz náčrtek).

Plánek na klouzačku. Využili jsme svah na zahradě.

Jediné co bylo tedy potřeba dokoupit byly kotvící prvky pro důkladné zajištění klouzačky ve svahu. Nakonec jsme se shodli, že vzhledem k jílovitému podkladu budou stačit dvě na přední nohy a to zatloukací.

Zatloukací zemní kotva vybraná pro zajištění klouzačky

No tak přípravu máme za sebou, takže hurá do obrábění. Hromada dětí (4 kluci od 1 do 5 let) už mlsně krouží kolem volně ležící skluzavky!

Žádné komentáře:

Okomentovat