Jak jsem psal v příspěvku k
výběru materiálu zavrhli jsme použít plastovou klouzačku a zkusil jsem vytvořit vlastní. Díky tomu ušetřit cca 2000 Kč. Tak jak na to?
|
Skluzavka už i s dojezdem usazená na konstrukci.
|
Schválně jsem nechal výrobu skluzavky až na moment, kdy bude hotová konstrukce pro její připevnění, abych mohl přímo v terénu vyzkoušet a zaměřit potřebné úhly bočnic. Ihned po smontování konstrukce jsem k ní připevnil bočnice, nastavil kluznou plochu jak bude v reálu a poté zakreslil potřebné řezy. Nejlépe napoví obrázky.
|
Přesně usazená skluzavka umožní zakreslení řezů bočnic pro finální umístění. |
|
Pohled z boku na podložení skluzavky pro přesné zaměření |
Poté co jsem odřezal jednu bočnici, tak jsem podle ní zakreslil i tu druhou a také uřezal. Nejrychlejší to bylo pilou kmitalkou.
|
Jedna bočnice uříznutá, druhá zakreslená a připravená také k zakrácení. |
2. frézování
Po uříznutí obou bočnic nastala největší dřina. A to vyfrézovat po celé délce hluboký zářez pro zasunutí překližky. Bylo to opravdu dlouhá a urputná práce. Zafrézovat do hloubky 2 cm i do šířky 2 cm na takovou délku a na dvě bočnice mi zabralo dvě hodiny práce. Pro rovnou drážku jsem použil boční doraz, což mi celou věc trochu usnadnilo.
|
fréza s bočním dorazem při práci na zahloubení drážky pro skluzavku |
|
Jedna bočnice vyfrézována. Druhá ještě čeká na zakreslení drážky. |
3. vyzkoušení
No po dlouhém boji jsem konečně mohl vyzkoušet osazení skluzavky na konstrukci. Výsledek parádní - vše sedělo jak mělo, dokonce bych nemusel klouzavku přišroubovat. Není větší radost, než po dlouhé dřině smlsnout smetanu. Posuďte sami...
|
Skluzavka osazená na konstrukci. |
|
Detail usazení skluzavky |
|
Detail dojezdu skluzavky. |
Nejdříve jsem si myslel, že jen dodělám nástupní plošinku a bude vše hotovo. Ale po inspekci manažera kvality byl požadavek na skluzavku rozšířen o dojezd do roviny, aby se ogarovi pěkně vystupovalo a nehrozilo odražení paty nebo jiné zranění. Už jsem měl ale upřímně plné zuby frézování drážek a tak jsem zvolil alternativní metodu - pilou okružkou zvanou též mafl.
4. dojezd
|
Drážkování pomocí mafla |
A musím říct, že to bylo o mnoho zábavnější, rychlejší a efektivnější. Otázkou je, jestli to není jen tím, že to bylo na tak krátkém kousku. Kdybych prořezával drážku po celé délce, tak bych se asi taky zapotil. I když na druhou stranu - pila má výhodu, že nastavený prořez zvládne jedním tahem, kdežto frézovat se musí postupně v několika krocích.
|
Dojezd klouzačky umístěný tam kde má být. |
|
Už i druhá bočnice pěkně pasuje. Také zde drážka udělaná maflem. |
Nakonec nezbývá než vše zase vyzkoušet na místě. A ano - došlo i na první cvičné skluzy. Takže teď zbývají již jen schůdky a všechno natřít a sešroubovat. A bude hotovo - však již je čas začít jiný projekt. Tentokrát trochu větší...
|
Skluzavka už i s dojezdem usazená na konstrukci. |
Žádné komentáře:
Okomentovat